Ne paslaptis, jog dyzeliniu kuru varomi automobiliai šiandien yra laikomi vienais iš pačių populiariausių. Prieš kelis dešimtmečius sparčiai išpopuliarėjęs dyzelis padarė milžinišką įtaką visai automobilių industrijai bei tapo visų geidžiamu kuro tipu, leidžiančiu ne tik sutaupyti, tačiau ir mėgautis dažniausiai tik dyzeliniams automobiliams būdingais privalumais. Dažniausiai tokiais privalumais buvo laikoma galimybė išvystyti didesnį variklio sukimo momentą žemomis apsukomis bei didesnę variklio galią net ir tuomet, kai šie būdavo gana mažo darbinio tūrio.
Pradžia, kuri nebuvo sėkminga
Priešingai nei daugelis mano, dyzeliniai varikliai buvo sukurti daug anksčiau. Pirmieji šių variklių prototipai buvo pradėti kurti dar XIX a. pabaigoje. Žinoma, automobilių rinkoje plačiai jie buvo pradėti naudoti prabėgus beveik šimtmečiui. Puikiu „Volkswagen“ dyzelinių variklių pradžios pavyzdžiu galima laikyti 1976 metais pasirodžiusį keturių cilindrų dyzelinį variklį, kuris lyginant su šių dienų varikliais tebuvo taršus, lėtas, primityvus bei daug kuro vartojantis darinys. Tuomet šie pirmieji dyzeliniai varikliai buvo montuojami į tokius modelius kaip „Volkswagen Golf“ ar „Volkswagen Passat“.
Nepaisant noro sukurti ekonomiškus bei galingus variklius, pirmieji „Volkswagen“ bandymai nebuvo itin sėkmingi, todėl ir dėmesio nesusilaukė daug. Pagrindinė to priežastis - lėtumas. Pavyzdžiui, pirmuosius dyzelinius variklius turintys „Volkswagen Golf“ 100 km greitį pasiekdavo beveik per 20 sekundžių. Tai buvo pirmasis bandymas išleisti „TDI“ ženklu pažymėtą variklį.
Pirmieji „TDI“ atnaujinimai
Jau visai netrukus gamintojas ėmė mokytis iš savo klaidų bei netolimoje ateityje pristatė patobulintą dyzelinio variklio versiją. Šįkart naujos kartos „TDI“ variklis buvo kiek galingesnis, ekonomiškesnis bei patvaresnis. Dėl šios priežasties „TDI“ dyzeliniai varikliai ėmė žaibiškai populiarėti visame Europos žemyne. Žmonėms patiko šių variklių suteikiamos galimybės, todėl dyzeliniu kuru varomus automobilius rinkosi vis dažniau.
Pastebėjęs žmonių susidomėjimą, „Volkswagen“ suprato, jog juda teisinga linkme, todėl dyzelinių „TDI“ variklių plėtrą tęsė ir toliau. 1998 metais sekė dar vienas „TDI“ variklio atnaujinimas, kuris dar ir šiandien yra laikomas vienu iš sėkmingiausių. 1998 - 2006 metais pagaminti „Volkswagen“ automobiliai su šiais varikliais buvo be galo patvarūs ir ekonomiški. Jų gamyboje buvo naudojamos kokybiškesnės bei didesnes variklio apkrovas gebančios atlaikyti vw dalys, kurios ir leido džiaugtis atnaujintos versijos teikiamais privalumais. Tokius 1.9 litro darbinio tūrio „TDI“ variklius turėję populiarūs „Volkswagen Golf“ automobiliai galėdavo įveikti 100 kilometrų atstumą sunaudodami vos apie 7 litrus degalų. Tuo metu tai buvo įspūdingi skaičiai.
Tai, ką turime šiandien
Technologinė „TDI“ dyzelinių variklių plėtra tęsėsi dar ilgai ir atnaujintos variklių versijos vis labiau stebino puikiu našumu ir, kas svarbiausia, ekonomiškumu. Modernus, 2015 metų gamybos „TDI“ 2.0 litrų darbinio tūrio dyzelinis variklis sunaudoja vos apie 5 l/100km. degalų. Taip pat nereikėtų pamiršti ir fakto, jog naujieji „TDI“ varikliai tapo tylesniais, galingesniais ir ekologiškesniais. Visos šios savybės yra būtinos norint džiaugtis turimu automobiliu kiekvieną dieną bei nesibaiminti net ir tolimesnių kelionių.
Nors visų pamėgti naujieji Volkswagen „TDI“ varikliai ir yra laikomi patvariais, tačiau net ir jie kartais susiduria su įvairiais gedimais, kurių metu tenka keisti dalis ar atlikti reikiamas modifikacijas. Prireikus, platų įvairių „Volkswagen“ dalių asortimentą visuomet rasite čia: https://www.avkparts.lt/
23-208